FAQ ve How-to schema'larda yapılan değişiklikleri nasıl değerlendirmeliyiz?

 ❓ FAQ ve How-to schema'larda yapılan değişiklikleri nasıl değerlendirmeliyiz?




❓ Google'ın SSS ve Nasıl Yapılır zengin sonuçlarında yaptığı son güncellemenin etkisi nedir?

🔸 Google yaptığı açıklamayla FAQ zengin sonuçlarını sadece otoriter sağlık siteleri ve hükümete bağlı siteler için göstereceğini açıkladı. How-to ise SERP'te yalnızca masaüstünde görünür olacak. Ancak bu durumu doğru şekilde anlamakta fayda var.

🔴 Google şu anda masaüstü arama sonuçlarında, web siteleri için FAQ zengin sonuçlarının nasıl göründüğüne benzer bir şekilde çalışan 'bahsedilen yerler' açılır menüsünü test etmekte.

⚪ 'Bahsedilen yerler' bağlantılarına tıkladığınızda, metni kaydırarak diğer sitelerdeki başvuru içeriğine doğrudan ulaşabilirsiniz.

🔴 Google'ın bu test için iki farklı varyasyonunu test ettiği görünüyor; biri varsayılan olarak kapalı olan ve diğeri varsayılan olarak açık olan ve kapatılamayan bir sürüm.

Peki sonuçları neler olabilir?
📍 #SERP sonuçları ferahlayacağından 3. - 4. - 5. konumda yer alan websitelerinin gösterimi artacak CTR ı düşecektir.
📍 #Google #Search Console verilerinde FAQ sonuçları çoğu projede gösterilmiyor olacak.
📍 Zaman ile soru cevap odaklı içeriklerin azalması ve daha geniş paragraflara yer verilmesi muhtemel olacak.
📍 How To Scheması ise yalnızca masaüstü kullanıcıları için görünür olacak fakat Schema'nın masaüstünde gözükebilmesi için yine de sitenizin mobil versiyonunda da How To Scheması bulunması gerekecek.

🔶 Deneyimlerim:

Müşterimin sitesinde, daha önce SSS sıralamasında 15 binden fazla tıklama elde eden bir sayfa var.

Google geçen Nisan ayında SSS'leri göstermeyi reddettiğinde, sayfanın genel organik trafiği etkilenmedi.

Daha önce SSS alan aynı anahtar kelimeler artık öne çıkan snippet'ler aracılığıyla veya hiçbir snippet olmadan aynı veya daha fazla trafik alıyor.

🔷 Temel çıkarımlarım:

✔️ Bir konu etrafında güçlü bir genel alaka düzeyi ve otorite oluşturan sitelerin hala iyi sıralamada yer alması muhtemeldir.

✔️ Bir site trafik için snippet'lere bağımlıysa, bu durum başka sorunlara işaret ediyor olabilir (genel içeriğin zayıf olması veya yalnızca snippet'lerin aşırı optimizasyonu).

✔️ Temel #SEO temelleri hala en önemlisidir; harika içerik, bağlantılar, genel deneyim.

✔️ Her algoritma değişikliğine tepki vermek yerine, kullanıcının sıkıntısına, uzun vadeli değerine ve kalitesine yönelik çözümler sunarak organik trafiği artırmaya odaklanın.

🔘 Önemli ipucu:

✔️ Hazırlıksız yakalanmamak için Google'ın önerdiği tüm değişikliklerden haberdar olun ve gerektiğinde nasıl ilerleyeceğinizi ve yönünüzü değiştireceğinizi öğrenin.

✔️ SSS ve Nasıl Yapılır sayfalarını kullanmaya devam edin, ancak bu güncellemeden kaynaklanan potansiyel trafik düşüşünüzü telafi etmeye yardımcı olmak için yeni yapılandırılmış veri türlerini deneyin.


Sitenizi etkileyen Google güncellemeleriyle ilgili deneyiminiz nedir?

Benzer yazılarımız

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seo Nedir ? Seo Danışmanlığı

Taksim Rent A Car

Beşiktaş Rent a Car